script src='http://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1' type='text/javascript'/>

tisdag 14 april 2015

Det snurrar!

Just nu ägnas det förstås en hel del tankar på huset.
Övervåningen som nu innehåller tre sovrum ska göras om till fyra. Det ska rivas och byggas nytt. Golv och väggar ska uppfräschas och jag hoppas och tror att det ligger fina trägolv under dom hemska plastmattorna som idag ligger där.
Vitvaxade trägolv är tanken






Trägolv gulnar ju med tiden och det är just det jag vill undvika.

Köket är också ett projekt som ska göras. Kul som tusan, men där om något gäller det ju att tänka till både två och tre gånger. Det ska vara snyggt, praktiskt och ha bra förvaring.
Har fastnat för detta kök, fast med andra handtag och överskåp.



Bänkskivor är också en nöt som ska knäckas.
Vi kommer behöva riva väggar och möblera om rejält även i köket. Lite tegel ska in också...

Eftersom huset är så gammalt undrar många om det blir lantlig stil på inredningen. Jag tror jag skulle kräkas på det efter ett tag!
Jag vill heller inte ha det helt sterilt. Det skulle liksom inte passa huset alls. Nej, en blandning av lite gammalt och nytt tror jag blir perfekt!

-Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar