script src='http://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1' type='text/javascript'/>

tisdag 28 januari 2014

58:43,67

Nu kanske ni tror att siffrorna står för min morgon pw? Eller min springrunda? Eller kanske tiden jag fick sitta i lugn o ro, och säg, läsa bok och dricka kaffe?
Feeeel!
Siffrorna är antal minuter jag igår kväll försökte ignorera Ija när vi skulle sova.
Ni förstår, han somnar i sin säng precis som han alltid gjort, men efter några timmar vaknar han och ska in till oss. Det har jag inga problem med, med det jag har problem med är att det tar så fruktansvärt lång tid innan han somnar om igen. I alla fall om jag ligger bredvid.
Daniel har sagt att han bara vänder på sig, sen sover dom. Ha! Jag vet nog vem av dom som somnar!

Men igår tänkte jag att jag skulle göra just det. Vända på mig och sova. Innan dess hade vi legat vakna en timme, så det kunde ju inte bli värre?!
Nu följer några exempel på vad den lilla ungen styrde med under dom där 58 minuter som jag faktiskt klockade:
Lägger sig ner. Av med täcket. På med täcket. Av med täcket. Sätter sig upp. Fluffar kudde. Luktar på snutte. Lägger sig ner. Kramar Doddi. Säger sov gott, älskar dig till Doddi. Knackar mig på ryggen och viskar mamma. Lägger sig på mig och ropar mamma när han inte får någon respons. Säger; sov gott mamma, älskar dig. Lägger sig ner. På med täcke. Av med täcke. Pruttar. Skrattar och säger; oj. Sätter sig upp. Lägger sig ner. Prutar o rapar samtidigt, skrattar och säger pappa. Sätter sig upp. Står på huvudet. Lägger sig ner. Upp med fötterna på väggen. Säger bra Pippi. Bra mamma. Bra Ija. Bra Lelle.
Här vänder jag mig om och säger att nu är det bra. Att han ska lägga sig och sova.
Ungen spänner ögonen i mig,hyschar och pekar på Doddi för att tala om att jag ska va tyst eftersom Doddi sover!!
Jag vänder på mig igen.
Han lägger sig ner. Av med täcket. In med stortån i munnen. Skrattar. Pekar på diverse kroppsdelar och säger; här. Här. Här. Här... avslutar med; bra Ija följt av klappande händer.
Viskar; mamma. Mamma. Mamma. Klappar mig på ryggen. På kinden.
Lägger sig ner. Går upp i brygga. Sätter sig upp. Lägger sig ner osv osv!
Förstår ni? Efter att jag slutat klocka tog det ytterligare en timme innan han tillslut gav upp och somnade. Att han bara orkar!

Hittade honom sittandes såhär förut. Skitiga fötter?!


- Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar