script src='http://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1' type='text/javascript'/>

söndag 7 juni 2015

Time flies!

Det har hänt en del sen sist kan man säga.
Tre sovrum har blivit fyra. En ny liten hall har tillkommit för att slippa gå igenom ett rum för att komma till ett annat. Innertaket är på plats och idag har jag spacklat dom sista väggarna. Brädväggen i lilla hallen är Daniel iväg och gör det sista på precis nu.
Fönster, lister och annat smått o gott är vitmålade, vilket gjorde stor skillnad!

Nästa steg nu tror jag faktiskt är målning i Melvins rum och tapetsering i dom övriga. Sen ska golven slipas och vitvaxas, och sen, sen tror jag ta mig tusan att vi kan flytta in.
Övervåningen kommer vara långt ifrån klar då, men vi kommer ändå kunna bo där och styra med det undertiden. Sen har vi ju den lilla renoveringen som ska påbörjas där nere...

Som bekant går det inte lägga in så många bilder, men testar med ett par




















Mamma hittade kråkslottet i en gammal bok som funnits hos min gammelmormor och gammelmorfar. 1877 är det byggt, så det är några år äldre än vad vi trott. Coolt!






På tal om att tiden går snabbt, snart är det midsommar! Vad hände? I år har vi dock inga planer alls, men jag gissar att vi kommer ha att göra ändå.

-Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar