script src='http://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1' type='text/javascript'/>

fredag 6 december 2013

En livs levande Google!

I 54 minuter tyckte jag det var skönt att vara ensam hemma.
Då såg det ut såhär



Nu är det mer såhär




Jag är värdelös på att vara själv. Verkligen!

Jag har funderat på en sak.
När det är något jag undrar över eller inte kan, och som jag inte kan googla, då ringer jag min mamma. Hon kan allt och vet allt. På riktigt. Hon är liksom Google irl skulle man kunna säga.
Kommer mina ungar ringa mig sen när dom blir äldre? Ska jag vara Google irl då?
Jag googlar väldigt mycket. Flera gånger om dagen.
Hinner jag lära mig allt jag behöver kunna svara på när det är dags?
Jag tänker att jag borde köpa hela upplagan av Nationalencyklopedin och allt vad det nu heter. Lite kvällslektyr ett par år framöver.
Just nu känner jag att jag ändå kan svara hyffsat på frågorna som ungarna har.
Milo ställde mig dock mot väggen i bilen förut när han frågade
"Vad handlar det här om?"och drog i drog i sin overall!
Eh ja det handlar om att du ska vara varm och tror när du leker ute?!
Samma fråga kom angående bilen...
Men seriöst, borde man inte automatiskt öka på sin IQ och allmänbildning ett par steg när man föder barn? Vore väl perfekt så att man kan bli ett levande Google!

-Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar