script src='http://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1' type='text/javascript'/>

fredag 20 april 2012

Nästan omöjligt...

Att städa själv med Milo hemma är typ omöjligt. I köket river han ut allt som finns i "plastskåpet".
Jag börjar plocka in allt han rivit ut, och han själv springer in på sitt rum. Självklart vänder han uppochner på sina hinkar som är överfulla med leksaker, så lagom när jag är färdig i köket är det bara att fortsätta in i hans rum. Vad han gör då? Jamen river ut allt i köket igen som jag för två minuter sedan plockade in såklart.
Sådär håller det på. Jag blir mer och mer irriterad och han bara flinar och springer som en avlöning fram och tillbaka mellan rummen och gör allt för att jävlas.
När man äntligen fått upp allt från golven och ska börja lobba blir han genast mer hjälpsam. Han älskar att lobba. Problemet är bara att han vet exakt hur jag brukar göra. Eller typ. Istället för att lyfta på skorna, ta bort mattor osv så tar han alla skor och lägger på hallmattan. Barnskor brukar allt som oftast innehålla ganska mycket sand. Sand som då hamnar på mattan som jag nanosekunden innan dammsugit...
Att städa vår lägenhet på fyra rum och kök med två toaletter och en tvättstuga tar en hel förmiddag!
Men han vill ju hjälpa till iaf, även om det ibland blir merjobb för mamman.


Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar