script src='http://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1' type='text/javascript'/>

tisdag 19 juni 2012

Att leva i förnekelse!

Det som inte syns finns inte. Eller hur var det nu?
I det här huset är det jag som sköter tvätten. Det är enklast så.
Ja Milo vill gärna vara med såklart, men ingen annan har intresse om man säger så.
Under en tid har min tvättstuga sakta men säkert förvandlats till en svinstia. Inte bara tvätt har varit där. Daniel har varit ganska duktig på att använda det som ett litet förråd också.
"Mamma, var ska jag lägga den här smutsiga tröjan?"
"Släng in den i tvättstugan så tar jag den sen"
Typ så har det låtit, och såklart har all tvätt hamnat i en hög på golvet. Dörren är ju alltid stängd, och den enda som är där inne är ju jag."
Resultatet:







Efter lämning av stora barn skulle Juli sova en stund. Då kom den. Lusten att städa i tvättstugan!
Resultatet:






Bortsett från den lilla högen som ligger och väntar på att tvätten i maskinen ska bli klar så finns det inte längre massa kläder i en stor hög.
Det är så rent och fint där nu så jag skulle vilja bjuda in till bull-fika i lilla tvättstugan. Någon som är sugen?

Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar