script src='http://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1' type='text/javascript'/>

fredag 27 maj 2011

14 dagar sent...

Milo updaten alltså. Men bättre sen än aldrig ju!

Såhär ser han ju ut om ni nu hade glömt det
Dressen han har på sig  fick Melvin på sin ettårsdag, och då var det lite för stor för honom.
Milo är alltså åtta månader och för att han inte ska få blodförstoppning i låren måste två knappar vara uppknäppta...


Vikt: 10.140 g
Längd: 73,5 cm

Sedan ca 3 veckor tillbaka kryper han enbart. Fort som fan går det också.
Favorit stället är såklart brorsans rum.
Han ställer sig ju upp sedan en månad tillbaka, men nu kan han även förflytta sig från tex soffan till bordet osv.
För tio dagar sedan slutade jag amma honom på nätterna, och för tre dagar sedan valde han själv att sluta amma helt. Han är sjukt tuttig så allt som kommer i hans väg ska det tuttas på. Ja allt utom en napp förstås.
Snutten duger bra så jag antar att han aldrig blir en napp unge.
Han somnar klockan 19, vaknar sedan klockan 1 och dricker vatten. Sen sover han till 4-4.30 då en flaska lella ska slukas. Oftast somnar han sedan om till 7-7.30.
Såhär såg det ut för en månad sedan.


Melvin 8 månader
Vikt: 8430 g
Längd: 71,5 cm

1 kommentar:

  1. Sötpaj! Goa, goa unge! :)
    Tittade i min gamla BVC bok.. jag var visst inte heller så stor på den tiden.. ( det kan en inte tro idag ;)) Så Vilgot har ju inte så mycket att brås på.. haha..:P När jag var 1 år lite drygt (!) så vägde jag 8,7 kg och var 75 lång..:P

    SvaraRadera