script src='http://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1' type='text/javascript'/>

torsdag 10 oktober 2013

Det ska va så pretto hela tiden, och då vill jag kräkas lite!

Vaknade av mig själv klockan 6 och var superpigg.
Barnen sov så gott så jag åt frukost och läste alla tre morgontidningarna i lugn och ro.
7.30 vaknade dom små raringarna och var på ett alldeles strålande humör.
När även dom ätit frukost och jag också hunnit tvätta och hänga tre maskiner tvätt, plockat ur och i diskmaskinen och tagit ett varv med dammsugaren tog vi oss en rejäl PW på tre mil. Underbart väder!
Jag hade velat gå längre, men eftersom jag planerat in trerätters till lunch var det dags att bege sig hemåt och sätta fart.
Dom rara barnen lekte så snällt undertiden och jag kan inte ens räkna gångerna dom kramade och pussade varandra.
Efter lunchen sov älsklingarna och jag passade på att storstäda köket. Ugnen hade inte blivit rengjord på över en vecka, så det var verkligen på tiden!
Jag började även att förbereda för dagens middag. En stor rejäl stek från en bonde en bit härifrån.
Grönsakerna och potatisen fick jag därifrån också. Närproducerat och ekologiskt. Såklart.

Efter att prinsarna vaknat så tog vi oss ännu en promenad.
Hemma igen fick barnen träna skrivning medan jag lagade mat.
Eftersom steken nästan sköter sig själv fick jag lite tid över för att baka tre olika sorters bröd och några småkakor. Så bra att ha i frysen när man får besök!

Pappan i huset kom hem och vi satte oss till bords. Alla njöt av maten och vi satt ner lugnt och stilla vid matbordet i nästan en timme.

En liten stunds lek för barnen och efter det läggdags.
Jag fick då tid till att stryka alla kläder, sortera dom i färg och hänga in dom i garderoberna. Två av garderoberna behövde organiseras om lite, så det fixade jag lite snabbt också.
Jag torkade alla golven innan jag själv gick och la mig. Älskar att somna till doften av såpa!

Sen vaknade jag! Klockan visade 15.45 och huvudet var sådär härligt segt som det är efter nattjobb. Kikade ut och konstaterade att det fortfarande var grått och trist med lite lätt regn, precis som det var i morse klockan 7.15 då jag trampade hem från jobbet.
Påväg till duschen tog jag en bläng på tvätten som hängt där på tork ett tag. Tänkte att den lär hänga kvar där ett tag till. Kanske ända tills i morgon.
Leksakerna dom hunnit dra fram i morse låg väldigt bra överallt.
Även dom lär ligga kvar...
Drog på ugnen som behöver rengöras och slängde in delar av middagen.
16.30 klev Daniel och småttingarna innanför dörren, och innan dom ens hunnit tagit av sig tjöt Milo och skrek Dumma dej Ija eftersom Ija tagit sönder hans ballong.
Ija gick raka vägen in på toan för att släpa ut sin potta i köket. Byxorna skulle av och han skulle minsann sitta i köket och kissa medan maten blev klar.
Milo har aldrig haft en potta, så han tyckte det vore kul att kissa på den även han.
Ija tyckte det var helt fruktansvärt dåligt, så han la av ett avgrundsvrål och försökte knuffa bort Milo.
Efter lite skrik, bråk och tjut var maten klar.
Det var lugnt och tyst i ungefär 5 minuter, sen vrålades det efter både mer vatten och ketchup.
Som vanlig hoppade Milo upp och ner från matstolen ett par gånger. Ijas rutin att stå upp i sin stol och peka på bilarna utanför frångicks såklart inte idag heller.

Bort med maten och varva ner i soffan till Bolibompa.
Ija tycker det är vansinnigt kul att byta kanal två gånger i sekunden.
Man skulle kunna säga att Milo inte delar hans entusiasm...

Läggningen gick som vanligt smärtfritt och nu sover dom.

Mina barn är stimmiga högljudda och bråkiga.
Jag är en slarver och så långt ifrån en bra husfru och bullmamma man kan komma!
Vi lever inget perfekt liv och är inga perfekta föräldrar med A-barn.
Men vet ni? Jag skulle inte vilja byta bort mitt liv för allt i världen!
Vi lever på riktigt. Som man ska.
Sådeså!!!


- Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar