script src='http://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1' type='text/javascript'/>

lördag 19 oktober 2013

Här var det livat!

Klockan 20 satt jag helt själv i soffan och kollade på serien Bron på SVT play.
Dom små sov så gott, Melvin var hos grannen och Daniel ute på Lysinsbadet i hopp om att hamna på prispallen efter fisketävlingen som hållit på i dagarna två.

Ca 10 min in i avsnitt nr 2 av Bron hör jag sång inifrån grabbarnas rum.
Snabbt som attan rusar jag in och försöker få tyst på den lilla råttan som blir helt överlycklig när jag kommer in.
Jag lyckas inte få honom tyst, utan får snällt plocka med honom ut i soffan.
Ungefär 15 minuter senare kommer Melvin hem.
Ija blir överlycklig och har såklart inga som helst planer på att sova.




Efter en hel evighet så går jag in i vår säng med honom och försöker där.
Inte mycket bättre där skulle man kunna säga.
(Här emellan har även Daniel ringt hem och meddelat att dom kom på 2:a plats. 75 lag var med, så dom var med all rätt nöjda!)
Efter 30 min ger jag upp och går in med honom i sängen.
Illvrål såklart.
Melvin, som hunnit somna på soffan undertiden jag försökt söva Ija, blir också galen när jag väcker honom för att han ska gå in och lägga sig i sin säng.
Han har minsann inte alls sovit och är inte ett dugg trött.
Milo har nu vaknat av Ijas vrål och Melvins protester. S a m t i d i g t har grannens 18 (?) åriga son någon form av grabbfest, och självklart ska man röka hela tiden. Ute. Alldeles bredvid vår ytterdörr, och prata och skratta sådär jättehögt som man måste göra när man fått lite innanför västen eftersom alla automatiskt blir lite lomhörda då!
Så, här sitter jag, med en arg sjuåring, en skapligt trött treåring och en helt tvärförbannad tvååring (om tre månader).
Vad händer då? Jo, dom börjar lugna ner sig, lagom som grannen väljer att öppna upp ytterdörren och ha allsång för hela området.
Jahahaaaa vad det är härligt!!!

Senare trillar väl en glad och lite överförfriskad Daniel in också.
Yey?!?!

- Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar