script src='http://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1' type='text/javascript'/>

lördag 26 januari 2013

Att bryta ihop!

Gick ner på stan på förmiddagen för att köpa presenter till den blivande ettåringen. Inte helt lätt men nu har jag bara en sak kvar.
Skönt!

Milo är inne i en sjukt jobbig period just nu. Han tjuter!
Milo tjuter typ aldrig. På riktigt.
Nu tjuter han för allt. Han bröt ihop fullständigt på Åhléns för att mormor sa att han inte hade några pengar att köpa en Blixten McQueen lastbil för. Då kom han till mig och sträckte fram näven, la huvudet på sne och sa "Nino pengar ha mamma tack!"
Eftersom jag sa nej bröt han ihop igen och vägrade sluta tjuta.
Han tjöt i en hel evighet och heeeela vägen hem.
Väl hemma bröt han ihop för att lunchen inte var klar... Sådär håller han på. Man blir ju lite lätt nervklen!

Att vara ensam med tre ungar dygnet runt i x antal dagar gör ju att man aldrig, verkligen aldrig, får vara ifred.
Är jag på toa så har jag minst en unge med mig. Ja, jag kan ju välja att stänga och låsa dörren, men då har jag iaf två ungar utanför som rycker i handlaget, bankar på dörren (det allra nyaste som Ija kommit på) och skriker "hallååååå mamma öppa sa Nino"
Känns lite som pest eller kolera...

När jag gått och lagt mig är jag ensam. I 5 minuter ungefär. Ija har någon inbyggd klocka som ringer när jag gått och lagt mig. Han ställer sig upp snabbt som fan i sängen och sträcker upp armarna. Då ska han komma över i min säng och ligga 1 cm från mitt ansikte. Min hand ska vara på hans rygg eller så ska jag klia honom i nacken. Gör jag inte det börjar han leka och det är liksom inte det jag har tänkt göra när jag lagt mig!

Melvin har varit inne i en sjukt jobbig period han också. Men peppar peppar verkar det som att han är påväg ur den.
Kan dom inte ha sina perioder samtidigt istället för att avlösa varann? Skulle va sjukt mycket smidigare och säkert sjukt mycket jobbigare också för den delen.

Tur dom är ganska så rara emellanåt. Dom är grymt söta när dom sover. Och när dom säger ja. Och lyssnar första gången man säger till eller ber om något.
Älskade ungar! Experter på att få mamman till nervsammanbrott och få mammahjärtat att svämma över av kärlek på en och samma gång! Det är ingen dålig bedrift det.

Småttingarna sover sedan en timme tillbaka. Största ungen och jag kollar på Sunes Sommar och äter godis. Helt klart en bra lördagkväll!



Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar