script src='http://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1' type='text/javascript'/>

fredag 28 februari 2014

En ny familjemedlem!

Kidsen och jag körde fredagsstädning på förmiddagen.
Milo är riktigt duktig på att pocka iordning på sitt rum efter lite tjat, det är värre med den minsta. Antingen säger han nej, eller så går han in på rummet och tar en leksak och sätter sig, för att snabbt som attan lyfta på röven och låtsas städa när jag tittar. Han är inte dum, och med tanke på att han bara är två år så bävar jag lite för kommande år...
Ja alltså det är ju inte så att Milo hoppar av glädje när jag säger att han ska städa. Idag tex så hörde jag att han gnällde till Ija och sa "tänk att vi alltid måste städa iordning våra saker Ija. Vad gör mamma?" Ija höll såklart med Milo trots att han inte förstod ett dugg!
Dom är ganska roliga dom där två. Oftast bråkar dom och är osams om precis allt hela tiden, men jävlar i havet om jag blir arg på en av dom. Då är genast den andra där och försvarar! Milo åkte in på sitt rum ikväll, och blixtsnabbt hade jag en liten unge vid benen som stod med armarna i kors och skrek mamma samtidigt som han spände ögonen i mig!
Kan ju hoppas att dom står upp för varandra när dom blir äldre också.

Mikaela och Sebban åker till Thailand i morgon (grisar) så givetvis var dom tvugna att komma och pussa på barnen innan.

En ny familjemedlem har flyttat in också




Mysig ju? Passar fin fint på Melvins skrivbord.


-Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar