script src='http://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1' type='text/javascript'/>

söndag 2 februari 2014

The end!

Söndag igen dårå. En helg med regn, besvikna barn och jobb.

I lördags morse när jag gick till jobbet bestämde jag att vi skulle köpa en snowracer till barnen och ge oss iväg till någon bra backe efter jag slutat jobba.
När jag klockan 14.30 klev utanför dörren och skulle gå hem, såg jag att det inte var så mycket snö som det varit på morgonen.
Jag går hem, och hoppas innerligt att Daniel inte berättat för Milo om mina planer.
- "Mamma! Jag ska få en racer. En riiiiiktig racer!!!" är det första jag möts av när jag öppnar ytterdörren hemma...
Sagt är sagt, så Daniel och Milo åkte iväg o köpte racer. Men vi nöjde oss med att åka här hemma, och istället skulle vi åka till Breviksalperna på fm idag.

Gissa vem som blev väldigt besviken när regnet stod som spön i backen i morse, och ännu mer snö var borta.
-"Men mamma, vi som skulle åka till den där Breviks parken och köra racer"...

Han fullkomligt älskar den där saken. Så pass att han t.o.m tagit kort på den med min mobil upptäckte jag nu.
Helt söt!




För att kompensera bristen på snön så har dom den på sitt rum och låtsats åker på den.
Dom turas om att sitta fram vid ratten, men Milo anser nog att det mest är hans, och att han bestämmer.

Prickarna på Milo är torra och inga har kommit på Ija ännu.
Däremot har Ija krupp, men jag hoppas innerligt att natten ändå blir lugn så att dom kan gå till dagmamman i morgon.
Efter 10 dagar hemma behöver dom det skulle man kunna säga!

Melvin kommer äntligen hem i morgon. Även han är hostig, så vi får väl se om det är hand tur att bli sjuk nu.
Älskar dessa "sjukmånader"!?!

Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar