script src='http://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1' type='text/javascript'/>

torsdag 29 september 2011

Mina korvar 

Dom är så fina dom där två. Dom bästa såklart. Full fart hela tiden och bilden är så typisk dom. Inte ens framför kameran kan dom va stilla.
Dom har sitt eget språk. En titt på varann räcker för att dom största leendena ska visa sig. Dom är varandras idoler. Det Melvin gör ska Milo också göra, både på gott och ont.

Melvin har alltid varit så förståndig och snusförnuftig. Smart, snäll och väldigt omtänksam. Han är en exemplarisk unge. Sen har han sina perioder också kan jag lova! Men det går ändå att diskutera med honom på ett bra sätt.
Han har börjat spela innebandy och är så stolt över sig själv. Det han längtar mest till just nu är att få börja skolan.
Fina stora korv!

Milo är den gladaste ungen som finns.
Okomplicerad och helt vild. Han är på precis allt och har han fått syn på något han vill ha bryr han sig inte om vad eller vem som står i vägen. Lilla ångvälten...
Han börjar bli en liten minimänniska på riktigt nu. Han förstår liksom vad vi säger. Ska vi byta blöjan går han till toaletten. På kvällen när jag frågar om han vill ha lella går han ut till köket. Ska vi äta mat går han till sin stol och försöker klättra upp (farligt).
I går när jag sa att vi skulle torka näsan sprang han in på toaletten och hämtade papper och torkade sig. Visserligen mest på kinden, men ändå.

Har jag lyckats med något här i livet så är det mina barn, med hjälp av deras pappor såklart. Verkligen!
Om några månader kommer en ny korv att finnas i vår familj. Och med dom bästa storebröderna man kan tänka sig, kommer även den ungen bli alldeles perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar