script src='http://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1' type='text/javascript'/>

tisdag 20 september 2011

Tidsoptimisten

På senare år har jag blivit en tidsoptimist. Förr var jag alltid ute i god tid och hade stenkoll på tider, möten o andra saker. Men nu...
I vanliga fall ska Melvin vara på plats hos dagmamman klockan 9, idag 8.30. Lilla slog upp sina brun-gröna klockan 6.40 och Stora sina bruna klockan 7. Inga problem att få dom och mig själv i ordning till klockan 8.15 då vi skulle gå hemifrån va? Ha! Klockan 8 hade ingen av oss kläder på sig eller borstade tänder. Varför ska det alltid bli så? Vad är det som tar så in i helvetes lång tid egentligen? Jag fattar verkligen inte. Borde man inte bli lite mer effektiv och rutinerad med två barn? Hur ska det bli när Mini kommer??
Klockan 8.16 klev vi i alla fall utanför dörren. Jag något svettig och väldigt trött på mig själv!

Skickat från min iphone 4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar