script src='http://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1' type='text/javascript'/>

torsdag 13 december 2012

Nackspärr och spermier!

Vaknade upp i morse och trodde någon satt en kniv i nacken på mig. Som tur var så var det bara nackspärr!
Bara och bara förresten, man blir ju helt sjukt handikappad av att inte kunna röra på huvudet! Milo tittade på mig med konstig blick när jag rörde mig som en robot...
Att ge sig ut med tre barn och vagn var ju helt omöjligt. Tur att man har en sån snäll "nästan granne" som har en dotter i samma klass som Melvin. Han fick gå med dom till skolan.

Småttingarna har fått finna sig i att mamman suttit ganska så still.
Typ hela dagen i Milos rum iof, men kanske inte så aktivt lekande som dom båda herrarna skulle vilja.
Milo har förresten lärt sig klättra på dörrarna idag. Baklänges och uppochner dessutom...



Efter x antal gånger var han såklart ganska trött i armarna. Dunk sa det och så fick munnen smaka på golvet! Lite tårar och en fläskläpp lär dock inte hindra honom för att göra samma sak i morgon igen...

Sen undrar jag lite vad som rör sig i en sexårings huvud.
Helt apropå ingenting kommer detta:
- Mamma, vad händer om två spermier lyckas ta sig in i ett såntdär ägg? Blir det tvillingar då?

När jag förklarat att det bara kan komma in en spermie i ägget, och att det blir tvillingar om ägget delar sig, säger han bara -"jaha, vad vi ska äta för mat?!"
Inget konstig alls. Allt är glasklart helt enkelt!

Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar