script src='http://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1' type='text/javascript'/>

lördag 2 mars 2013

Kort helg!

Dagen startade vid 5.15, men eftersom Ija varit vaken varannan timme i natt så lämnade jag över vid kl 7 och sov i två timmar. Typ.
Milo bara s k a in till mig när han vaknat, och säger då Daniel att jag sover och han får vänta, är det en tjutande unge utanför sovrumsdörren.
Melvin vill också in, men han tjuter inte. Däremot tjatar han hål i huvudet...
När Daniel sen säger att det är okej att gå in och väcka mig, är det två glada ungar som lugnt och försiktigt smyger in och väcker mig. Eller?! Skulle inte tro det! Dörren slits upp och samtidigt som dom skriker mamma, kastar dom sig på mig och bråkar om vem som ska få ligga på mig. Efter dom kommer Ija krypandes och vill komma upp han också. Sen är man vaken kan jag säga.

Ett ordentligt städ på förmiddagen avklarades och kl 15 trillade Ijas gäster in, så nu är ettåringen färdigfirad. Leksaker, tofflor och en gigantisk Barbaskön fick han. Det sistnämnda la Milo beslag på väldigt snabbt, och trots att hans säng redan är full av djur så skulle den självklart ligga bredvid honom inatt! Han och gosedjur...

Moster och Sebban har varit här och ätit, och för Melvins skull har melodifestivalen tittats på.

I morgon känns det som måndag fast det bara är söndag.
Daniel ska jobba. Det har varit en kort helg med andra ord. Nästa helg jobbar jag. Och helgen därpå också. Det här med ledig tid tillsammans är inget vi har varit bortskämda med på ett tag nu. Förhoppningsvis vänder det snart, och fram tills dess är det skit tråkigt! Yes!


Bara för att dom är bäst!






Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar