script src='http://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1' type='text/javascript'/>

torsdag 26 september 2013

Ja jösses!

Vissa dagar undrar jag vem som bytt ut mina ungar under natten.
I dag är en sådan dag.
5.30 vaknade Ija. Han var ju inte direkt färdigsoven då, men inte skulle han somna om bredvid mig för det. Tjut och protester!
Efter att han somnat sittandes bredvid mig i sängen, varpå han blev totalt galen när jag försiktigt la honom ner, gav jag upp.
Placerade det lilla monstret i soffan och samtidigt kom Milo upp. Han hade såklart vaknat av Ijas tjut, och var sur för det. "Jag ville sova mycket mycket mer mamma" skrek han och blängde på Ija.
Ija börjar tjuta för att Milo skäller på honom, och Milo skriker åt Ija att han ska va tyst.
Ungefär här stegar Melvin ut från sitt rum och frågar varför det är sånt liv, och hur dom har tänkt att han ska kunna sova när dom skriker o tjuter hela tiden?!
Tre ungar som är tjuriga samtidigt klockan 6.30 är ju bara underbart!

(Här emellan får jag ett oväntat och ovälkommet besök dessutom!
Över ett år sen sist dessutom så inga nödvändiga grejer hemma givetvis!)

Oftast brukar det ju lugna ner sig lite när dom fått vara tjuriga ett tag, men nae, så var inte fallet idag.
Dom härjade och slog (jajamän sånt gör dom också) på varandra mest hela tiden, och ta på kläder för att kunna gå till dagmamman var bland det värsta jag någonsin föreslagit!
Ija nappade dock på idéen, men han ville gå i pyjamas och skor, så när jag fick slita av honom skorna,som han blixtsnabbt klivit i, för att ta på kläder bröt han ju ihop för det!

Efter mycket om och men satt ungarna i alla fall i vagnen.
Frid och fröjd ända tills solen kom i Milos ögon. "Jag måååste ha mitt skydd för ögonen så inte soooolen lyyyyssssseeeeeerrrrrrrr!!"
Solglasögonen låg såklart kvar hemma, så ett litet bryt pga det var ju nödvändigt!

Väl hemma igen så hinner jag inte ens få av mig kläderna förrän dagmamman ringer.
Ija har slagit i munnen ordentligt...
Ena tanden har fått sig en smäll så i morgon blir det ett tandläkarbesök.

Nu kan väl bara dagen bli bättre? Melvin har studiedag och är hemma med mig.
Hoppas han tinar upp lite och slutar vara så bitsk!


- Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar