script src='http://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1' type='text/javascript'/>

torsdag 11 augusti 2011

Full fart

När kidsen i föräldragruppen va nykläckta kunde vi mammor sitta stilla och njuta av fikat. Visst, en unge kanske tjöt och en annan ammades, men vi mammor satt i alla fall på våra rövar och umgicks. Ungarna var liksom kvar på stället vi lagt dom på. Våra dejter ser liiite annorlunda ut nu.
Fyra ungar som snart är året gamla (what?) är allt annat än stilla. Det ska pussas och bitas. Nappar stjäls (mest min unge som inte ens använder napp tycker polarnas nappar ser alldeles delikata ut) och en klapp som nog är avsedd för att vara vänlig blir lite väl hård. Det pillas på diverse elektronikutrustning och förbjudna lådor och skåp öppnas. Det skrattas och bråkas om leksaker, för precis som alla andra kids så ska våra ha samma leksak. Ungefär precis samtidigt blir alla fyra ungarna trötta, och leken som var så rolig för tio minuter sedan, blir plötsligt katastrofalt hemsk.
Vi mammor kanske hinner dricka i alla fall halva koppen av kaffet medan det fortfarande är varmt (då ska man ha jävligt mycket tur). Trots detta fullständiga kaos så hinns ändå väldigt allvarliga världsproblem avhandlas, och jag undrar hur jag klarade mig innan dessa fantastiska morsor och kids fanns i mitt liv?!

Skickat från min iphone 4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar