script src='http://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1' type='text/javascript'/>

onsdag 12 januari 2011

Mitt 2010

Här kommer mitt 2010 i ord och bilder. Givetvis hände det så mycket mer, men detta är det jag vill minnas mest:


Januari

Året startades med en 80-tals fest. Nära och kära kom och alla (nästan) hade en super kväll. Dock var det liiiite mycket styr för oss som anordnade hela festen, så vi kunde inte riktigt koppla av och njuta av allt.
Snygga var vi i alla fall

Den 22/1 visade det sig att jag var gravid. Det gick snabbar än vid tänkt men ack så välkommet.

Februari

Den här månaden har jag tyvärr inte så jätte många glada minnen av. Illamåendet och yrseln till följd av graviditeten förpestade varje vaken minut. Den 12/2 var det inskrivning på MVC. Den 17/2  blev jag sjukskriven. Samma dag fick vi även se den lilla i magen för första gången. Så coolt.


Vi bowlade med familjen Dahl till Melvins stora förtjusning.

 

Annars var det bara att överleva dagen som gällde. Jag var helt överlycklig dom gångerna jag kunde sitta upp i soffan istället för att ligga ner...



Det packades väldigt mycket inför den kommande flytten.


Mars

Vi flyttade till nya lägenheten. Fortfarande mådde jag ganska dåligt. Ganska omgående började vi måla och tapetsera. Nikotingult blev vitt!

8/2 började jag jobba igen. Så skönt att kunna känna sig som en människa igen.

Den 9/2 fick vi ännu en titt på miraklet i magen då NUPP testet gjordes.

27/2 hade vi inflyttningsfest med våra vänner.


April

April månad är ett enda stort kalas. 6 st (inklusive jag) fyller år så det var ett evigt farande och kalasande hit och dit.

15/4 kände jag bäbisen i magen för första gången.

En vecka innan min födelsedag den 24/4 kom det snö! Jag dog!


26/4 gjordes rutinultraljudet. Jag har redan från första stund varit bombsäker på en kille, och när undersökningen gjordes tyckte jag mig se en liten snopp!

Min bästase vän Vickan avslöjade att hon var gravid. Vi skulle ha barn samma år. Vilken lycka!

30/4 firades valborg på Väderskär med en bunt trevliga människor. Jag fick vara "medljugare" för Vickan som skyllde sina alkoholfria dagar på urinvägsinfektion.


Maj

Vårt hem invaderades av vidriga myror. Dom var överallt, och jag förklarade krig mot asen!

2/5 var vi halvvägs in i graviditeten. Här hade jag en behändig mage som inte var i vägen, utan mest fin.

17/5 kände Daniel sparkar för första gången.



18/5 var en Big Day! Skrotungen fyllde fyra år och fick såklart massa presenter.

 


Den 27/5 jobbade jag mitt sista jobbpass på väldigt länge.

29/5 gick lillasytser balen i min klänning som jag hade på min bal. Regn regn regn sammanfattar vädret den dagen.


Jag styrde och ställde i landet och planterade blommor till höger och vänster. Ingen som helst aning vad jag styrde med, men snyggt blev det i alla fall.


Juni

Sommaren kom precis lagom som min havandeskaps penning startade. Daniel jobbade röven av sig så han såg vi inte mycket av den här månaden

4/6 förvandlades Melvin till en prickig korv då vattkoppor var ett faktum. Även i munnen skulle dom husera vilket gjorde det helt omöjligt för stackaren att äta. Glass fungerade som föda under ett par dagar.


11/6 var jag med "Pippibrudarna" på Saltmagasinet. Bäbis fick snygga kläder och jag fick svinäcklig mat! (Ja alltså inte av "Pippibrudarna, utan av kocken. INGEN vid vårt bord tyckte om det)

18/6 tog lillasyster studenten. Med big mage var det inte helt lätt att ta sig fram bland allt folk.

25/6 var det som bekant midsommarafton. Den firades väldigt lungt men roligt nere i Jenny hos Anala. Fint väder och inte en endaste regndroppe!


Juni kan man sammanfatta som en väldigt skön månad. Sol bad och lek hela dagarna och jag mådde som bäst den här månaden och hittade till och med fördelar med en stor mage!

   


Juli

Även den här månaden var full av sol. Vi renoverade lite här hemma, och jag följde med Daniel på lite jobbresor. En av dom var till stekarstället Torekov. En liten nätt tripp på 39 mil enkel resa! Där sov vi på ett ganska skabbigt motell...
I Juli var det väldigt många främmande människor som började kommentera min mage. Folk fick en ganska medlidsam blick när jag sa hur långt det var kvar!
Hade även as ont i min arm ett par veckor vilket gjorde mig duktigt handikappad.
Många turer på sjön blev det.

  
15/7 och starten för vis. Var nere och traskade lite och konstaterade ännu en gång att det var roligare förr.

30/7 började föräldrautbildningen och tack vare den lärde jag känna mina fina mammavänner.

31/7 Takida spelade på Gränsö och ett gäng roliga människor samlades i Jenny för att sedan avnjuta det hela.



Augusti

3/8 åkte vi tilsammans med Kusin-Elias och tittade på älgarna. Fula som fan men ganska coola.

 

6/8 åkte vi tillsammans med Vickan, Danne, Petra, Eric, Kim och Ronja till Göteborg. Shopping första dagen. Andra dagen spenderade vi 12 1/2 tiimmar! på Liseberg. Jag väldigt gravid och Vickan ganska gravid vaggade vi omkring och glodde på folk medans dom andra roade sig i karusellerna.
Söndagen spenderades i Ullared.

 
16/8 fick vi datumet då bäbis skulle plockas ut. 16/9 blev det officiella, men 13/9 var det rätta.

Typ här började den riktiga väntan på bäbisen. Och boandet. Det tvättades bäbiskläder och styrdes med diverse saker. Fick även lite panik över vad som komma skall.


September

1/9 och vi var på det sista BM-besöket. Min barnmorska gissade på en flicka som skulle väga 3600 g och vara 50 cm lång. Hon kunde typ inte ha mer fel!

2/9 fick jag ett ryck och bestämde mig i sista stund att följa med Daniel på båtmässa i STHLM. Big misstake, eftersom det var utomhus och båtarna guppade hela tiden vilket gjorde mig sjösjuk även att jag stod på fast mark!

13/9 och äntligen dagen då jag blev tvåbarnsmor. Milo kom till världen och med sina 4135 g och 53 cm var han helt perfekt. Det var väldigt kul att ringa runt till alla efteråt och berätta att vi ljugit för dom.

   

  
Calle och Linda fick sin William tidigt på morgonen samma dag, så BB-tiden blev lite roligare med deras sällskap.
14/9 fick Julia och Patrik från föräldragruppen sin Ebbe, så henne stötte man på ett par gånger i korridoren också.

15/9 åkte vi hem från BB och började vårt nya liv på riktigt.

Resten av månaden bestod mest av besök och att lära känna körven.

Daniel klämde in ett besök på tjustgalan den 25/9, men annars tog vi det väldigt lugnt.

Oktober

Denna månad bestod mest av vardagsbestyr. Milo fyllde en månad och från att ha sovit 23 timmar om dygnet, sov han nu istället bara 22 timmar.

30/10 var det Helloween fest hos Anna. Milo var en supercute drake.




November

1/11 Daniel och jag hade 2 årsdag.

2/11 började mammorna ur föräldragruppen träffas. Mycket bajs, kräks och diverse åkommor diskuteras.

3/11 kom kusin Jennie och dom första planerna inför vår kusinträff började ta form.

9-11/11 åkte Daniel till STHLM och paniken jag haft över att vara ensam med båda barnen i tre dygn fixade jag galant!

22/11 fick Vickan och Danne lilla Vilgot.

30/11 vände sig Milo mage till rygg.

  
Det kom snö vilket gjorde att det krigades en hel del i det. Jag vann såklart varje gång


December

2/12 var jag på sjukhuset och hälsade på Vickan. Fick en liten titt på Vilgot genom glasdörren också. Lille sötkorven.

Mammaträffar, krig och samkväm med vänner blev det mycket.

14/12 var det lucia med Melvin och han var så duktig. Söt tomte som sjöng och läste verser så fint.

18/12 var det kusinträff med alla mina kusiner. Väldigt kul att träffa alla, även om jag fick lämna det hela väldigt tidigt eftersom Milo var hysterisk hemma hos pappa.

24/12 och Milos första julafton. Firande hos mormor i Ankarsrum på förmiddagen, och sen med familjen Dahl på eftermiddagen.

 

25/12 var det julfirande med mina småkusiner.
Den annars obligatoriska utgången hoppades över i år!

30/12 hade vi glöggkväll här. Vuxna och barn tillsammans och väldigt trevligt måste jag säga.

31/12 och nyårsafton. Förmiddagen gick åt till att planera och inhandla nyårsmiddagen. Klockan 18 anlände Kim, Ronja och Liam och vårt firande startade!

  

2010 var nästan bara ett glädjens år. Gravid, Milo, Melvin och fantastiska vänner och familj.
Tyvärr kommer jag även bära med mig det som höll på att förändra mitt liv till något helt annat.

Nu är det 2011 och jag känner att det kommer bli ett svin bra år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar