script src='http://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1' type='text/javascript'/>

lördag 15 januari 2011

Tålamod...

Tyvärr har min stora son ärvt det där med tålamod från mig. Inget alls alltså! I alla fall vad gäller testa på nya saker. Går det inte perfekt första gången så blir både han och jag vansinniga. Det är inte lätt att stå och peppa Melvin, och säga sånt man ska säga. Typ, försök igen, bli inte arg, man kan inte allt direkt, tänk på att det är första gången du testar osv osv. Idag kom min mamma med ett par gammla skidor hon fått av någon. Först ville han inte ens testa, men sen sa jag att han kunde leka skidskytte med ett gevär på ryggen. Då blev det helt intressant plötsligt. Inne gick det bra. Ute mindre bra. Han klev på skidorna så han snubbla på sig själv ett antal gånger. Till slut kasta han av sig vantarna och satte sig på backen och skrek att han minsann inte skulle hålla på med den här skiten! Han tog sen av sig skidorna och gick in. Kan man beställa tålamod på nätet?

3 kommentarer:

  1. Han är bäst helt enkelt!!!

    SvaraRadera
  2. Ja han är ganska bra faktiskt!

    SvaraRadera
  3. :)
    Hittar du tålamod nånstans så säg till. Jag behöver bunkra.

    SvaraRadera