script src='http://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1' type='text/javascript'/>

söndag 16 januari 2011

Skryt!

Jag måste få skryta lite över min minsta son. Han har för andra kvällen i rad moffat i sig duktigt med gröt. Han skulle gladeligen ätit mer om inte jag satte stopp för det, magen måste ju hänga med också.
Värsta duktiga ju! Dessutom har han somnat gott på sin kudde med snutte brevid sig nästan helt själv. Jag har legat brevid och buffat lite på rumpan en stund, och oj vad han tycker det är skönt. Han ligger helt stilla (på magen och ja, jag vet att små barn inte ska ligga på magen men han kan vända på sig själv och han sover inte annars så vad ska jag göra? Dessutom får han ligga brevid mig i sängen så jag har koll på honom så alla ni mamma-poliser behöver inte ens tänka på att kommentera. OK??? Skapligt lång parentes för övrigt!) och pratar tills han somnar. Man verkligen märker hur skönt han tycker det är. Sen ska jag inte ropa hej ännu, men det är jävligt bra gjort för Hej-jag-heter-Milo-och-jag-vägrar-somna-någon-annanstans-än hos-mamma-sittandes-som-en-schimpansunge. Tre gånger på en och samma dag också. Fortsätter man såhär kanske han kan somna helt själv, vilket är mitt mål.
Min stora son är också helt duktig och somnar helt själv i sitt rum utan protester.
Utan att överdriva kan jag säga att mina barn är bäst!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar