script src='http://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1' type='text/javascript'/>

söndag 16 januari 2011

Nattligt besök hos grannen!

I går var vi alla as trötta, så vi gick och la oss tidigt. 22.30 typ låg alla i sina sängar. Vi hörde att grannen ovanpå som aldrig hörs annars hade fest. Helt ok. Lördag och allt liksom. Tiden gick och musiken blev högre och högre. Vid 0.30 hade jag fortfarande inte somnat pga av att det nu är svin hög musik där uppe, så pass att dom verkligen vrålar till varandra när dom pratar. Det är till och med så högt att D vaknar av det, och han är ju annars medvetslös när han sover. Där ligger vi och vrider och vänder på oss och inte kan sova. Vid 1.30 får D nog och tar på sig kläder och går upp till grannen. Där står han ett bra tag och ringer på dörren. Självklart hör dom inget eftersom musiken och deras vrål skulle överrösta en jordbävning, men till slut tystnar musiken och efter en stund kommer D ner igen. 
Det första grannen hade sagt när hon öppnade dörren var " det är för högt va?" Det andra var "säg inget till min pojkvän?!?!" Tydligen var inte han hemma och då passade väl hon på att att röja?!
Tyst blev det i alla fall och D blev en partypooper! Ha säger jag. 
Självklart ska man få ha fest och spela musik, men när det skallrar i rutorna nere hos oss har man väl rätt att säga ifrån? Självklart sov Milo som en liten gris från 21.30-2.00 vilket innebär att jag hade fått mig 3 1/2 timmes god sömn.
Att det dessutom var dansbandsmusik som spelades gjorde ju inte saken bättre.

I dag blir det samkväm med Lindvall/Polgar och Adolfsson/Lundgren. Det gillas starkt!


En skönhet klär i allt:



4 kommentarer: