script src='http://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1' type='text/javascript'/>

torsdag 13 januari 2011

ZzZzZz

Typ så känns det idag. Milo är inne i någon jävla fas som det så fint ska heta. Ungen sover inte på nätterna! Han har verkligen varit ett A-barn på den fronten annars, men inte nu!
Det ska bökas, och ätas, och gnossas på mammans hals. I natt har han även tjutit, han skrek i typ 3 minuter, men det känns ju som en evighet när man är trött som en gnu och bara vill fortsätta dregla kudde. Han skrek så högt så han lyckades väcka pappan. Första gången på fyra månader D vaknar av Milo. Grattis!
Nätterna har sett ut såhär i ungefär tre veckor, fast utan skrik, och jag börjar känna mig lite sliten. Jag har till och med lite svårt att somna på kvällarna för jag tänker att han ändå kommer vakna snart och då är det bättre att inte somna alls, för om jag somnar och blir väckt efter en halvtimme är jag som sju svåra år. Vad ska jag göra? Tillägg är bara att glömma. Jag har testat, och för det första fattar han inte hur man tuttar på en flaska, och för det andra tycker han det är pissäckligt och spottar ut det lilla som kommer in i munnen. Det behöver verkligen bli bättre på nätterna, för annars kommer jag hamna på ett ställe där dom äter schack-pjäser och stirrar in väggen hela dagarna!
.
Körven blir fyra månader idag. Självklart kommer ett alldeles eget inlägg om det, och jag hoppas minneskort läsaren är på min sida i dag.

Vickan och Vilgot kommer hit sen, annars händer det nog inte så mycket intressant här idag. 

4 kommentarer:

  1. Har en tös som beter sig exakt som sin polare, vad det gäller inte sova ordentligt på natten. Så dom kan ju ta varann i hand, så kanske vi kan få sova?

    SvaraRadera
  2. Ja det tycker jag låter som en bra idé! Världens bästa på dagarna och ett monster på nätterna :)

    SvaraRadera
  3. Ja fy. Jag fick psykbryt förra fredagen och började grina jag också. Jag ska börja introducera gröt nu, på dagen, och sen när han vant sig (det får gå undan) så ska han få gröt på kvällen, aka inducerat matkoma. Jag måste sova!!

    SvaraRadera
  4. Ja man är inte sig själv riktigt om man inte får sova, och eftersom Milo sovit så bra innan blir det lite extra jobbig när man inte är van. Jag ska nog också börja med gröt. Han fick palsternacka och majspure' igår och tyckte det var svin gott:)

    SvaraRadera