script src='http://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1' type='text/javascript'/>

onsdag 29 februari 2012

Frukosten from hell!

Hur ser det ut vi frukosten hos er? Alltså inte vad ni äter, utan HUR ni äter. 
Är det lugnt och stilla och alla är nöjda o glada? Låter ni maten tysta mun, och det är knäpptyst? Är det ett smärre kaos med mackor som flyger och barn (eller föräldrar?) som skriker?
Jag skulle vilja säga att det första alternativet stämmer här.
I verkligheten är det det sista alternativet. 
Det börjar med att försöka få det stora barnet till bordet. Han skulle behöva va uppe typ tre timmar innan han ska äta frukost. 
Mellanbarnet ska äta av allt som dukas fram. Även om han varje dag i två veckors tid smakat på skinka och spottat ut det, så ska han även på den trettonde dagen smaka på skinkan och spotta. 
Minibarnet är alltid vaken när vi ska äta. Det spelar ingen roll vilket mål det är. Oftast sitter han i bilstolen lite halvnöjd.

I morse fick jag alla till bordet utan protester. Mini nöjd, och mellan hade ännu inte börjat tjata om skinkan. 
Då händer det. 
Jag spiller ett stort glas iskall juice över det stora barnet, som hysteriskt börjar tjuta?! och skriker att han fryser ihjäl! Självklart börjar jag skratta, vilket såklart är det värsta jag kan göra just då, och han vrålar ännu högre att han verkligen håller på att dö.
In på toan för att tvätta av honom samtidigt som jag försöker ha koll på att mellanbarnet inte klättrar ur sin stol och upp på bordet. Torka av bord, stol och golv typ arton gånger. Juice kladdar nästan lika mycket som saft upptäckte jag... Vi slår oss ner vid bordet och gör ett nytt försök. 
Då får mellanbarnet ett psykbryt för att han inte får smaka juice. (den där jävla juicen!) 
Han slänger sin macka på golvet och är nanosekunden ifrån att även kasta sin tallrik med yoghurt i golvet. Jag slänger mig över bordet och lyckas rädda tallriken.
Ännu en gång ska jag börja äta, och vem börjar då? Jo Minibarnet såklart. 
Vrålar och vill inte alls sitta där längre. 
Jag kastar i mig min frukost och får första gradens brännskador i mun och hals av varmt kaffe som intas aningen för snabbt. Plockar upp det gapande Minibarnet, tvättar av mellanbarnet, samtidigt som jag försöker muntra upp stora barnet som fortfarande fryser av juicen.

I morgon ska jag gå upp klockan 4 och äta frukost. Länge. Och i lugn och ro!



Skickat från min iPhone

2 kommentarer:

  1. Hahahahaha!!!! Jag dör, du är ju så underbart skön i dina skriverier Malin!!! =D Jag bara älskert!!!

    Kramar Lisen

    SvaraRadera
  2. Det är bra att jag kan roa någon i alla fall :)

    SvaraRadera