script src='http://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1' type='text/javascript'/>

tisdag 22 februari 2011

Waht´s the point?

Alltså jag har ett problem. Eller inte jag egentligen, utan Daniel. Men eftersom han inte märker av det själv fast jag gör det så blir det ju mer mitt problem?!
Han gör konstiga saker när han sover. Han tar ett djupt andetag, håller andan i typ 15 sekunder och sen andas han ut luften stötvis och låter samtidigt, typ hmmm.....hmmmm.....hmmmm.....hmmmm.....och sen en pust som avslutning. Det är ju skit svårt att försöka beskriva ljudet i skrift, men typ ett hm ljud med lite knarr i ? Mellan dom här ljuden, alltså där punkterna är, håller han andan. Flera gånger/natt gör han så. I början blev jag givetvis livrädd och trodde att han höll på att dö brevid mig i sängen, men nu vet jag bättre. Eftersom jag vaknar varje gång han håller på sådär, vilket är ca 4 gånger under en natt, blir jag ganska så irriterad på honom. En duktigt hård spark på smalbenet gör att han slutar och andas normalt. Nu är det tyvärr så att även Milo börjat likadant. Vad ska jag göra med honom??? Puffa till honom lite så att han vaknar och blir förbannad och vrålar mitt i natten? Ingen bra idé känner jag. 
Det här är verkligen jätte jobbigt för mig, eftersom jag själv ligger vaken och lyssnar på honom och då andas likadant. Jag har väldiga problem med att tex höra någon på TV ( eller i verkligheten också för den delen) som ligger med andningshjälp, typ respirator. Varför? Jo för att jag själv börjar andas i samma takt. Hör jag någon som är anfådd, ja då flåsar jag. Andas någon vääääldigt långsamt, ja då gör jag likadant. När Milo en period sov på mig under ett par timmar på nätterna, så vaknade jag flera gånger och anades as snabbt. Orsaken var ju givetvis att jag börjat andas med samma korta andetag som Milo gjorde.
Är det någon därute som har någon förklaring till att dom håller på såhär? Waht´s the point? Eftersom Daniel inte märker detta själv så kan han ju heller inte svara på om han alltid varit såhär störig, eller om det är något han börjat med på senare år. 
Ni förstår mitt problem va?

En annan sak jag behöver ha hjälp med är tips på en bra handkräm. Jag har aldrig förr haft problem med torra händer, men nu?! Jag vill ha en handkräm som går in snabbt i huden, inte luktar för mycket parfym eller äcklig salva, och som får plats i skötväskan. Ja jag vet att det är mycket krav på en sketen handkräm, men alla jag testat suger!

Tack för mig och tack till er för alla svar jag kommer få!


5 kommentarer:

  1. Willys egna handkräm tycker jag personligen är jätte bra! (Eldorado, lila tub) Den torkar in snabbt och luktar lagom gott :) Och är dessutom billig..

    SvaraRadera
  2. Vaseline intensive care hand and nail är skit bra (rosa tub) Annars är ACO Rich Care Hand Cream med Canola Oil&Q10 också jätte bra. Ett annat tips är att köpa Fotvårdssalva (blå tub) från CCS på apoteket och bara ha de över natten. De gör under för torra händer (och fötter såklart :P)

    SvaraRadera
  3. Jadu Malin. Jag sover ju med en likadan...

    Som du säkert sett i min blogg så håller ju han på att kolla så det inte är någon fara (han har rätt långa andningsuppehåll) men annars kan jag bara säga att en spark på smalbenet är det enda som hjälpt här, alternativt hålla för både näsa och mun ett par sekunder. Men vad poängen är??? Inte en jävla aning... Störigt att sova brevid är det ju hur som helst!

    Handcreme: Hand Cream Pro-Age eller Dove Intensive Cream for Extra Dry Hands

    Dom tycker jag är jättebra, men har ganska starka dofter...

    SvaraRadera
  4. Det där med andningen håller dennis oxå på med. Jag vaknar dock inte av det så blir inget problem för mig. Men det va skit läsking i början innan man fatta att det inte va nått farligt. Ibland rycker han även till. Han slutar andas och så rycker kroppen till och han början andas igen.. Som sagt, ibörjan va de skit läskigt o man undrar ju varför detta sker.. men jag vet inte? Killar e ju killar, dom e speciella!
    Kramar!!

    SvaraRadera
  5. Du vet Daniels storebror som jag känner väldigt bra -Han smackar om nätterna. Jag tror att det är en rest från när han var liten och sög på nappen. Skapligt störande kan jag lova!

    SvaraRadera