script src='http://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1' type='text/javascript'/>

måndag 18 april 2011

Helt snälla tonåringar!

Vi har verkligen varit ute hela dagen, förutom 10 minuter när Milo åt. That´s it!
På förmidagen plockade vi upp lillasyster, jävligt roligt och jävligt skönt har det varit att ha henne här hela dagen. Jag har tex kunnat diska i lugn och ro utan att behöva avbryta x antal gånger pga att mina  numera tre barn behöver hjälp med något. Lyx kan man säga. 

Melvin har spelat bandy i dag. Men lite äldre barn. Inte två-tre år äldre. Vi snackar 7-8 år äldre. Melvin är ganska tuff av sig och bryr sig inte ett dugg om ålder och sånt. När han såg att grann killarna var ute och spelade sa han bara "Mamma, jag går över till grabbarna och spelar lite"
Jag ska erkänna att jag var nervös. Helt mycket också. Barn kan ju vara ganska elaka mot varandra, och Melvin som typ aldrig ens hållit i en bandyklubba är ju inte riktigt på samma nivå som dom. 
Men vilka snälla killar. Helt söta stod dom och peppade Melvin när han missade bollen, eller sköt sisådär tre meter utanför målet. Skrek "bra jobbat" när han lyckades träffa, och "jävlar vilket skott killen" när han lyckades göra mål. Hur söta är dom? Killar på 12-13 år som låter en 5 åring vara med och spela. Helt fantastiskt.
Hur jag vet att dom var så snälla? Självklart stod jag och tjuvlyssnade runt hörnet. Var påväg in efter kameran också, men kom på att dom kanske skulle tycka att ungen hade värsta pinsamma morsan som ska hålla på och ta kort.


Jag har ju helt glömt bort att berätta vad Milo sedan två dagar kan. Ni får se själva i stället











3 kommentarer:

  1. De va roligt att vara hos er hela dagen :) älskar mellebus o milo <3 kommer snart igen :)

    SvaraRadera
  2. Nej, vad söta dom är!! Helt toksöta! Och vad tuff Mellman är! Och duktiga Milo ska vi inte ens tala om, han springer snart gumman, stora, duktiga killen. Puss

    SvaraRadera
  3. Mikaela: Du är välkommen :)
    Vickan: Det är helt ok om han nöjer sig med att bara åla sig fram ett tag nu. Babianarmarna du vet... ;)
    Puss

    SvaraRadera