script src='http://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1' type='text/javascript'/>

tisdag 19 april 2011

Sådär ja!

I natt fick jag nog. Att vakna en gång i timman pga att korven ska tutta är inte ok. Han kan omöjligt vara hungrig, och om han är det är det ju ett tydligt tecken på att mjölkbaren inte är lika stark längre. Där, inatt, bestämde jag mig för att ungen ska börja dricka välling! Gav honom lite i morse, och han tog ett par klunkar utan att grina illa. I eftermiddags drack han 120 ml och tyckte det var gott. Var det bara det som behövdes? Att jag skulle bestämma att det var slut på nöjestuttandet nu? 
Varför jag vill att han ska dricka välling? För om jag inte ammar honom på hela natten vaknar han säkert vid 5 tiden och är hungrig. Känns inte så lockande att ge sig upp, sätta ungen vid bordet och börja sleva in gröt då. Varken jag eller Milo vill det. Vaknar han vid 5 (ja jag vet att han mycket väl kan vakna tidigare/senare, men vid 5 känns det ändå liiiite som morgon och ok att ge honom något) känns det helt ok att gå upp och fixa välling och ge honom och så somnar vi båda om sen! Önsketänkande...
På dagarna är det inga problem alls. Han är inte så intresserad av amningen då. Tror mer det är tuttbehovet som ställer till det nattetid. Men är han mätt i magen kanske han sover bättre och inte känner tuttsuget. Han kanske kör en Melvin- börja med napp vid 8 månaders ålder? Önsketänkande igen...
Så i natt blir sista natten för Korven Dahl att sova vid mammas boobs. 
Vi startar i morgon natt med operation Sluta amma. Börja sova. Melvin är hos sin pappa då, känns inte helt ok att hålla honom vaken också, för skrik lär det ju bli!



Annars då? Jo men trots äcklig huvudvärk tog vi oss ett häng på Elvan tillsammans med Linda och William ett par timmar på fm. Väldigt lugnt och skönt faktiskt. En timme eller två i Stadsparken med skrotis hann vi med också. 


I morgon ska jag ta upp träningen igen. Efter en veckas vila från all träning känns mina gamla knän helt ok.
  
Nu kaffe för att orka hålla ögonen öppna ett par timmar till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar