script src='http://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1' type='text/javascript'/>

söndag 20 november 2011

Statistik

Jag har under en tid inte haft någon som helst koll på hur många som är här inne och läser. Jag brukar aldrig logga in där eftersom jag alltid bloggar från mobilen. Idag kollade jag statistiken och ser att jag har ca 20 nytillkomna läsare. Välkomna!
Nu läser ca 120 st bloggen varje dag. Känns ganska lagom. Under unika besökare/dag kan man även se antal sidvisningar/dag. Det brukar vara ungefär lite drygt dubbelt så många beroende på hur många inlägg/dag jag skriver. Den 16/11 var det dock lite annorlunda. 773 sidvisningar. Vad hände där? Antal unika var 121.
Jag är ju helt lost vad gäller sånt här, men är inte antal sidvisningar hur många gånger bloggen visats under dagen oberoende av antal unika? Alltså om Greta är inne på min blogg fyra ggr på en dag blir det 1 träff på unika besök och 4 på antal sidvisningar? Eller? I så fall undrar jag vad det var jag skrev då som ni inte förstod och var tvungna att läsa så många gånger? Var det rövhålet?

Skickat från min iphone 4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar