script src='http://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1' type='text/javascript'/>

måndag 21 november 2011

Vad hände? Nu blev jag rädd!

Jag är sugen på att baka. När jag låg på förlossningen och bläddrade igenom dom där två gamla tidningarna, från 2008, tretusengånger så hittade jag detta recept. Chokladen var det första jag såg, och allt som innehåller mörk choklad måste ju va en succé?!
Jag har en krasslig stor hemma, så vi kan inte ge oss iväg till affären och inhandla detta just nu. Men jag tänker att jag kanske ska slå på stort och baka i helgen. Saffransbullar med vanilj, saffransskorpor, kardemummaskorpor och så dom här? Det låter va? Och pepparkakor... Fast dom väntar jag nog med tills vi flyttat nästa helg (hej packningsångest).

Finns det någon mer hemtrevligare känsla än att julstjärnorna lyser i fönstren, det gräddas pepparkakor, julmusiken spelas i bakgrunden, mamman och pappan dricker glögg och dom två exemplariska A-barnen sitter vid bordet och bakar med leenden på läpparna och är sams?!

Eh va hände där?? Julmusik? Barn som sitter stilla i längre än två minuter och dessutom är sams?
Nae! Jag kan tänka mig att pappan försöker följa mammans instruktioner på vilket pynt som ska upp i vilket fönster, mamman svettas och försöker få till snygga pepparkakor samtidigt som jag bränner en plåt som glömts bort i ugnen, glöggen står så fint på hyllan i affären och det enda som kan kallas (ljuv?) musik är Melvin som skriker MIIIILOOOOOO varannan minut, för att den lilla jävelungen förstör pepparkakorna som Melvin så stolt bakat helt själv!
Jo men det här med julpynt och julbak är ju en trevlig historia ändå...?!

2 kommentarer:

  1. Menar du att julpyntet kommer få vara ifred och på sin plats ;) eller pyntar ni taket?
    Jag misstänker att vår lilla herre här hemma sliter ner allt som kommer upp.. :)
    Hoppas ni är friska till på onsdag så vi kan ha onsdagsträff ! Har tänkt så mkt på hur det gått för dig sen vi mötte dig.. Uppdatera mig :)

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Du det skulle jag inte tro! ;) Blir nog att hänga stjärnor i varje fönster, som om det nu skulle hjälpa...
    Jag fick ligga på förlossningen över natten. Värkarna satte igång en stund efter vi träffats. Men som tur var avtog dom med hjälp av medicin.
    Ja vi hoppas också kunna ses på onsdag.
    Kram

    SvaraRadera