script src='http://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1' type='text/javascript'/>

lördag 26 mars 2011

Hej då socialt umgänge...

I alla fall för ett tag. Klockan 4.30 vaknar jag av Melvin gör konstiga ljud inne på sitt rum. Flyger upp ur sängen och in i Melvins rum, där jag möts av en mindre trevlig säng. 
 "Mamma jag har visst kräkts" säger en halvsovande unge...
Maginfluensan har visst valt oss den här gången. Tre spyor senare är han pigg som en lärka. Än så länge...
Samtidigt som jag styr med tvätten 5 på morgonen vaknar Milo och passar på att bajsa. Självklart var jag helt inställd på att han tyckte det var morgon då, men efter en ren blöja somnade han om gott i sin säng. Däremot kunde inte jag somna. Eftersom Melvins säng var mindre fräsch fick han sova mellan oss, och varje gång han rörde sig var jag framme med en hink under munnen på honom. Allt för att förhindra ytterligare en ofräsch säng. 
Så den här helgen som skulle inneburit kalas bla, spenderas här hemma väntandes på att flunsan ska attackera även oss andra.

Tidsfördriv i form av att köra bilar runt runt runt runt...

Milo tycker det är väldigt intressant med bilarna som åker runt runt runt runt...

En bok med olika djur-läten är kul. Att vi andra är skapligt trötta på att höra bääää, mjauuuu och kvack kvack skiter han fullständigt i.

Vad jag gör? Tvättar och skurar såklart. Vad annars???


3 kommentarer:

  1. usch!! Jag åkte på skiten i torsdags, sen var de dotterns tur, även lillkillen på 6 mån fick en släng av de fast åt andra hålet...:) och idag ligger sambon... Skulle varit kalas för vår del med men allt blev visst inställt. Och nu sitter man här och känner sig sååå uttråkad.. Krya på er!

    SvaraRadera
  2. Hua! Känner verkligen igen det där med att om de låter, rör sig är man framme med hinken! Vet inte hur många ggr jag slet upp zigge när han sov för att springa till toan med en unge som skriker nej måste inte kräkas! Vill soooova! ;-) men kan ge dig lite hopp i kräket! Mirakel sker... Hos oss var det bara zigge som fick det! :-D lycka till! (skapligt långt svar... ) / kicki

    SvaraRadera
  3. Anonym: Ja man blir verkligen jätte ynklig av maginfluensa. Vidrigt är rätta ordet! Har du också en 6 månaders? Min lilla korv är ju också det. Kul.
    Kicki: Jag törs knappt skriva det, men det verkar som det bara är Melvin som fick skiten. "Bara" tre kräkor också. Hört dom som hållit på i tio timmar...

    SvaraRadera