script src='http://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1' type='text/javascript'/>

lördag 5 mars 2011

Nu nu nuuuuu!

En blandning av hurtigt och slappt kan man beskriva dagen som varit. Den startade hurtigt med en långpromenad  vilket ledde till inhandling av sjukt goda ( vi snackar på gränsen till livsfarliga ) morotskakor som trycktes in i huvudet i sällskap med mamma, Kenneth och svärmor. Sen in i bilen mot en möbelaffär tio mil bort, och Milo var  vaken och lycklig hela vägen dit. På vägen hem ärades Vimmerby med finbesök där mat mosades in. 
Nu sitter paddan (jag) i soffan och trycker godis. Ni har väl  inte glömt att jag faktiskt tog en promenad i morse?


Efter mycket velande fram och tillbaka har jag äntligen bestämt hur min tatuering ska se ut. Eller vad som ska stå rättare sagt. Jag vill göra den nu. Helst igår.
Måste bara hitta något snyggt textsnitt. Typsnitt kanske det heter förresten? Jaja skit samma ni fattar vad jag menar va? Bra! Ge mig då tips på någon bra sida där man kan skriva sin text och sen ändra det där snittet. Thank´s!


5 kommentarer:

  1. Hej Gumman!
    Sidan "free fonts" (googla det bara) är kanon. Dom har 1001 olika typsnitt och så kan man provskriva det man vill ha och sedan ladda ner typsnittet till sin data om man vill..
    Själv älskar jag typsnittet som heter scriptina!
    Lycka till! Ska bli väldigt spännande att se vad du ska ha! Vart ska den sitta? Axeln?
    Puss

    SvaraRadera
  2. Mitt favorittypsnitt är My type of font!

    SvaraRadera
  3. Morotsmuffins?? Från Willys?? Om det inte är dom, prova dom! Sjukt -farligt- goda!

    SvaraRadera
  4. Hihi ska du också gadda dig? Min blir snart, typ om 1 vecka... tjohooo ;)
    Vad snygga vi kommer bli alihopa.

    Som Vickan skrev, det är bara att googla typ fonter eller font så kommer du få upp massor sidor.

    En som jag gillar är dafont.com. Där kan man skriva in en liten test text typ Milo och då se hur fonten blir :) Smart va? Sen kan man även ladda ner den till datorn så får man den sparad. (Oj detta blev en väldigt konstig och grötig kommentar, sorry :P)

    Tex så här: http://www.dafont.com/theme.php?cat=603&text=Milo+och+Melvin

    SvaraRadera
  5. Tack för era tips. Nu har jag hittat rätt, så nu är det bara tummen som ska ur också så att en tid kan bokas ;)
    Martina: Jaaa! Om det är dom med klet på du menar? Finns även på kvantum. TOTALT livsfarliga :)

    SvaraRadera