script src='http://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1' type='text/javascript'/>

fredag 25 mars 2011

Jag har tänkt...

Jag vill ju börja springa. Alltså jag vet att jag kommer dö på kuppen, fast innan jag gör det kanske jag hinner få ut ngt av det?! Saken är ju den att det är så förbannat jävla svårt att ta tag i det. Att börja. Att få på sig kläderna,skorna och framförallt motivationen och ge sig iväg. Sen är det en annan sak som bekymrar mig också. Mörkret! Denna aktivitet måste ju utföras på kvällstid eftersom jag har två barn att ta hand om dagtid. Visserligen börjar det bli ljust längre på kvällarna nu, men det är jävligt läskigt ändå o skena ute på kvällarna!
Nu till min tanke: en springkompis! Alltså någon som är lika otränad och konditionslös (?) som mig och som vill göra något åt det. Jag menar absolut inte att vi ska hålla på och snick-snacka under tiden, jag kommer ha nog med att överleva, men peppa och skrika på varandra. Är man två är det ju inte lika lätt att skita i det heller, för då kanske den andra springer ensam och tuppar av någonstans och blir liggandes där till det börjar lukta, och oj vilket dåligt samvete man skulle få då. Finns det någon därute som är lika otränad som mig som vill försöka göra något åt det? Gärna någon med skapligt jobbig röst som skriker åt mig HELA tiden vilket gör att jag bara springer fortare för att slippa höra dig.
Hör av dig i så fall. Helst innan jag får nog och ger mig iväg själv och sen ligger där o börjar lukta...

Skickat från min iPhone

2 kommentarer:

  1. Åh, vad glad jag blir! Går själv i samma tankar! Det kör vi på tycker jag! Och dessutom har jag ju en gäll röst att passa sig för! ;) ska vi sätta igång redan nästa vecka? :D

    SvaraRadera
  2. Härligt Sophie! Vickan är också på. Ju fler desto bättre:) Nästa vecka drar vi igång. Fan så pepp jag är!!!

    SvaraRadera